Indul a mezitlábas utazás!!

Az egész lakásban nem találtam olyan felületet,
ahol meglátszott volna a vizes lábnyomom,
amikor megláttam ezt a bort az asztalon :-D
Hogy micsoda? Busszal akarsz Glasgowból Párizsba menni? Meg vagy te őrülve! - Meggondoltad? - Hát! Te tudod! - fagyasztott le minden ismerősöm, amikor nagy büszkén elújságoltam, hogy sikerült megtalálni a legkisebb carbon lábnyomú ÉS legolcsóbb utazási módot.

A klíma-katasztrófát - és most már ezt a szót illik használni és nem a megengedőbb, 'ej ráérünk arra még' klíma-változást - szóval a klímakatasztrófát komolyan vevők általában először a szelektív hulladák gyűjtést, aztán a műanyagmentes háztartást, az eldobható cuccok és általában a szemét csökkentését tűzik ki célul. Ha meg kicsit nagyobb pénztárcával rendelkeznek, akkor napenergiára és/vagy elektromos autóra állnak át.

Magam az első feladattal több-kevesebb sikerrel küzdök, a másodikra meg nincs pénzem, úgyhogy most a következő kihívást fogom megpróbálni: amúgy sem túl nagy lábnyomomat - mindössze 37-es, haha - szeretném utazás közben is ilyen kicsinek megtartani. Mivel épp spórolós szakaszban vagyok, nyaralni viszont jó lenne kicsit, hát nézzük, hogy tudnék kicsi carbon lábnyommal elmenni egy kedves barátomhoz Normandiába?

Elsőre reménytelen próbálkozásnak véltem, mert úgy tudtam, vonatnak van a legkisebb szén-dioxid kibocsátása hosszú távon, az meg drágább, mint a fapados, de kiderült, hogy tévedtem. Hogy pontosan, hogy számolják ki a dolgot, az nyilván necces picit, mert attól függ, mekkora rendszert veszünk figyelembe, de akármelyik internetes oldalt néztem, a vonatot és a buszt vagy egyformának jelezték, vagy a buszt még kicsit környezetbarátabbnak. Hurrá! Akkor duplán jó a helyzet, mivel a busz a legolcsóbb.

A kételkedőknek majd megmutatom! Elvégre minden - vagy majdnem :-) - fejben dől el. Úgy döntöttem a nyaralás nem az odaérkezéssel és a végre kipakoltam a cuccom és elhelyezkedtem a nyugágyban állapottal kezdődik, hanem az elindulással. Sőt! A bepakolással! Márpedig így a kézitáskámban vihetek magammal normális méretű sampont, krémet, borotvát, egy kis Whisky-t ajándékba és még olyan rettenetesen veszélyes dolgot is, mit egy kisolló. Nem kell töltögetni, egyszerűen bedobom az úszós neszesszeremet.

Hajlott koromra való tekintettel egy engedményt tettem: vettem egy helyes kis nyakpárnát.

A lelkesedés megvan, majd elmondom, hogy átváltom-e a visszautat repülőre - a lelkiismeretemmel meg majd megküzdök.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések